Fényvédőkkel kapcsolatos mítoszok | Ceralbin

Logo

5 dolog, amit rosszul tudunk a fényvédőkkel kapcsolatban

A naptejekkel, napfényvédőkkel kapcsolatban kering pár olyan tévhit, amelyet jobb mielőbb tisztába rakni, hogy ne okozzunk bajt bőrünknek. Ezeket szedtük össze szakmai cikkünkben!

5 dolog, amit rosszul tudunk a fényvédőkkel kapcsolatban

1. „Nem kell napfényvédőt viselnem, ha a nap nagy részét beltérben töltöm.”

Ez az állítás hamis. Még akkor is, ha időnk nagy részét az irodában vagy a lakásban töltjük. A fedetlen bőrfelületeken napfényvédőt érdemes alkalmaznunk, különösen akkor, ha az ablak mellett ülünk. Kétféle ultraibolya fény létezik, amelyek károsítják a bőrt és növelik a bőrrák kockázatát: ultraibolya A (UVA) és ultraibolya B (UVB). Az ablaküveg blokkolja az UVB sugarakat, az UVA sugarakat azonban nem. Valójában tanulmányok kimutatták, hogy az ablakon keresztüli UVA-sugarak expozíciója öt-hét évvel felgyorsíthatja a bőr öregedését, és ami a legfontosabb, növeli a bőrrák kockázatát. Ezenkívül a napfényvédő krém alkalmazása minden nap egészségessé teszi bőrünket és bármikor megvéd a nap káros sugaraitól. 

 

2. „Az alapbarnulás segít megelőzni a napégést.”

Ez az állítás sem igaz. Nincs olyan, hogy biztonságos „alapbarnulás” vagy „egészséges barnulás”. Az UV sugárzás rákkeltő és a sugarak jelentősen növelik a bőrrák kialakulásának kockázatát. A barnulást is, mint ahogyan a napégést, a bőr állandó DNS-károsodása okozza. Az immunrendszer javító enzimeket küld a napkárosodás helyére, és a javítás részeként sötétebb pigmentet festenek fel a további napégés megakadályozása érdekében. De a javítás soha nem tökéletes, és a már elvégzett károk egy része mutációkat okozhat a bőr sejtjeiben; a korábbi károsodásokkal együtt, idő előtt elöregedhetik a bőrt, és egy nap bőrrákhoz vezethetnek.

 

3. „A magasabb SPF-szám azt jelenti, hogy biztonságosan több időt tölthetünk a napfényben.”

Ez igaz lenne, ha valamennyien pontosan az utasítások szerint alkalmaznánk a fényvédőt, amit nagyon nehéz megtenni! Az SPF - vagy a napvédő faktor - a fényvédő képességének mérőszáma, amely megakadályozza, hogy az UVB sugarak károsítsák a bőrt. Például, ha 20 percig tart, amíg a nem védett bőr leég, az SPF 15 fényvédő krém használata elméletileg megakadályozza a nap általi legégést 15-szer hosszabb ideig, tehát 5 órán keresztül. 

Napfényvédő mítoszok

Az SPF-et azonban laboratóriumban tesztelték ideális körülmények között, és általában a legtöbb ember nem jól alkalmazza a fényvédőt! A való világban a legtöbb ember nem alkalmaz elegendő fényvédőt (kb. Két evőkanálnyi mennyiséget az egész testen) egyenletes rétegben az egész bőrre. Tehát a kapott védelem általában jóval alacsonyabb, mint a terméken felsorolt. Az 50+ SPF-értékkel rendelkező napvédő krém lesz a legjobb választás azoknak, akik kicsivel több extra védelmet akarnak bőrüknek. Például azok számára, akiknek fokozott a bőrrák kialakulásának kockázata, nagyon tiszta vagy érzékeny, mindig leégő bőrük van, vagy olyan emberek, akiknek bizonyos körülmények miatt bőrük érzékenyebb a napra. De függetlenül attól, hogy milyen SPF szintet választottunk, a napvédő krémet legalább két óránként, és úszás vagy izzadás után azonnal újra fel kell vinni.

 

4. „A fényvédő megakadályozza a D-vitamin felszívódását.”Napégés ellen

A D-vitamin mindannyiunk számára nélkülözhetetlen - serkenti a csontok növekedését, támogatja az egészséges immunrendszert és számos betegség, köztük az osteoporosis elkerülésében is segít. Igaz, hogy a nap sugárzása az egyik legfőbb D-vitamin forrásunk, bizonyos ételekkel és kiegészítőkkel együtt is bevihetjük szervezetünkbe. A közvetlen napsugárzás fényvédő alkalmazása nélkül nem a legjobb módja annak, hogy elegendő mennyiségű vitamint szerezzünk be, mivel egy nemrégiben készült tanulmány szerint a napvédő szerek nem akadályozzák meg a D-vitamin termelését. Nem számít, mennyi fényvédő krémet használunk vagy milyen magas az SPF a termékben, a nap ultraibolya sugarai közül néhány továbbra is eljut a bőr mélyére.

 

5. „A fényvédő megfelelően hidratálja bőrünk.”

Noha a fényvédőkrémek valóban segítik a bőr hidratálását, nem erre vannak kitalálva. A fényvédők a nap káros sugaraival szemben védenek, de a bőrt megfelelően nem képesek hidratálni. Éppen emiatt nagyon fontos, hogy napozás után vagy az egésznapos teendők elvégzése után hidratáljuk bőrünket még a nyári időszakban is. Este miután lezuhanyoztunk vagy fürödtünk, érdemes hidratáló testápolót használnunk bőrünkön, hogy megnyugtassuk és kellően biztosítsuk bőrünk selymes és puha állagát. Ehhez érdemes természetes összetevőket tartalmazó terméket választani, mint a Ceralbin hirdatáló testápolója, amely a méhviasz és a gyapjúzsír segítségével segít a száraz bőr elleni küzdelemben. 

Rendeld meg most webshopunkból és hidratáld bőröd megfelelően a Ceralbinnal! 
 

Honlapkészítés, webdesign, keresőoptimalizálás: Expedient
Marketing tanácsadónk a Marketing Professzorok Kft.